Fenymenalni Radzą – Planowanie posiłków na diecie PKU. Wasze sposoby

2020-06-09

Regularne spożywanie posiłków na diecie PKU jest niezwykle ważne. Zapytaliśmy Fenymenalnych Ambasadorów, jakie są ich sposoby na skuteczne planowanie swojego jadłospisu, przemyślane zakupy i przygotowywanie dań z wyprzedzeniem!

 

  • Najważniejszy jest dobry plan! 😉 Warto podzielić swoje zakupy na dwie kategorie: produkty podstawowe, służące jako baza do przygotowywania posiłków i takie, które z uwagi na krótszą datę przydatności musimy kupować częściej. Produkty PKU – makaron, ryż, mąkę, chleb, zamienniki jajek, przekąski czy sosy z dłuższym terminem ważności dobrze zamawiać w ilościach, które wystarczą na dłużej (na przykład na miesiąc) i zabezpieczą nas przed awaryjnymi sytuacjami, a zwłaszcza… sięganiem po to, co nieodpowiednie 😉 Owoce, warzywa czy nabiał to z kolei produkty, po które wiele osób wybiera się do sklepu raz w tygodniu.

 

  • Jeśli zależy nam na oszczędności czasu i pieniędzy, najlepszym sposobem jest tworzenie list zakupów w oparciu o swoje menu. Nie chodzi oczywiście o szczegółowe rozpisywanie każdego dania już na początku tygodnia, ale prosty plan tego, co i w jakich ilościach będziemy gotować. Dokupienie jednego czy dwóch produktów w trakcie dnia pełnego obowiązków będzie łatwiejsze od nerwowego poszukiwania pomysłu na obiad w sklepowej alejce 😉

 

  • Komu nigdy nie zdarzyło się spisać listy zakupów, a potem zapomnieć zabrać jej ze sobą? 😉 Z pomocą przychodzi aplikacja Listonic, dzięki której nie tylko wygodnie zaplanujemy swoją wizytę w sklepie, ale również udostępnimy notatki domownikom, którzy w razie potrzeby sprawdzą, czego nadal brakuje w naszej kuchni i uzupełnią domowe zapasy.

 

  • Świetnym sposobem na planowanie posiłków, oszczędność czasu, a przede wszystkim niemarnowanie zakupionej żywności jest wymyślanie tematu przewodniego menu na tydzień! Takie rozwiązanie wcale nie musi być nudne – wystarczy odrobina kreatywności, której szczególnie sprzyja lato, kiedy w sklepach i na targowych straganach dostępne jest całe bogactwo pysznych, sezonowych warzyw i owoców. Pomyślcie tylko, na ile sposobów można przygotować szparagi, młodą kapustę czy ziemniaczki 😉

 

  • Jeśli zdecydujecie się na rozpisanie tygodniowego menu – powieście je sobie na lodówce. Dzięki temu z pewnością nic Wam nie umknie, a widok takiej rozpiski dodatkowo zmotywuje Was do działania wg planu!

 

  • Sporym ułatwieniem jest też przygotowywanie bazy półproduktów, które oszczędzają nasz czas podczas gotowania. Zamrożony bulion, który został po przednim obiedzie, umyte i pokrojone warzywa, gotowe dodatki – wystarczy chwila i mamy kolejny posiłek!

 

  • Przepiśnik – to nieoceniona pomoc w tworzeniu jadłospisu! Możecie zapisywać tam ulubione przepisy wraz z wyliczeniami i na bieżąco dodawać pomocne uwagi czy spostrzeżenia. Zgromadzenie takiej bazy dań, w których przygotowaniu macie doświadczenie pomoże w sytuacjach, kiedy zupełnie brak Wam weny 😉 albo czasu na eksperymenty w kuchni.

 

  • Pod miesiąca kończą Wam się zapasy i… pomysły na obiad? 😉 Postawcie na danie jednogarnkowe! To szybki i prosty sposób na wykorzystanie wszystkiego, co zostało w Waszej lodówce przed kolejną wizytą w sklepie. Inspiracje znajdziecie we wpisie Karoliny!

 

  • Pamiętajcie, że również na stronie https://pkuconnect.pl/ znajdziecie zdrowe przepisy na dania PKU podzielone wg kategorii – także z podziałem na dania dla najmłodszych czy nastolatków!

 

Tekst powstał we współpracy z Fenymenalnymi Ambasadorami i stanowi zbiór porad i wskazówek dotyczących podjadania. Dołącz do grona Fenymenalnych Ambasadorów.

« Zobacz poprzedni wpis
Zobacz kolejny wpis »